Home Informatie Specialisaties Contact
U ben nu hier: Home / Specialisaties / Voeding
Voeding

Tot mijn verbazing zijn er nog veel onduidelijkheden over wat nu goede voeding is.
Het lijkt een “uitgekauwd” onderwerp, maar er is toch meer duidelijkheid nodig.
Dit komt ook door de vele voedingsreclame, die veel beloven, maar weinig waarmaken.
Enkele opmerkingen:

  • Gezond eten is lekker eten!
  • Laat het slechte eten weg, er blijft genoeg over om van te genieten 
  • De voedingsindustrie heeft meer interesse in goede verkoopcijfers dan in uw gezondheid

  Wist u, dat:

  • fruit eet u 1 uur vóór de maaltijd
  • 20 % van het eten uit vetbestanddelen moet zijn (wel de goede, onverzadigde)           
  • Het vlees moet hebben gerend, gevlogen of gezwommen. Het vlees moet spierweefsel zijn            
  • Met 1 à 2 strandwandelingen per jaar U genoeg jodium voor de schildklier via de zeelucht binnenkrijgt
  • 3 à 4 eieren per week U de juiste eiwitten doet toekomen     
  • zuinig met zuivel beter is. Een volwassen mens hoeft niet de moedermelk van een ander dier te drinken. U bent al uitgegroeid!  Calcium voor de botten haalt u uit vlees en groente  
  • Zeezout u de nodige mineralen biedt samen met groente en vlees
  • Kokosolie het beste is bij bakken op hoge temperatuur (> 170 graden)  
  • Light (zoetstof) hongerig maakt, waardoor u meer gaat eten en dus dikker wordt
  • De Magnetron het raam uit moet! Het vernietigt de biologische waarde van het eten                
  • 1 à 2 x vette vis per week, maar géén gebakken vis uit de frituur natuurlijk
  • 30 x kauwen per hap wel zo goed is voor de spijsvertering en uw hersenen
  • Roomboter beter op de boterham gesmeerd kan worden, dan margarine, halvarine of Becel
  • Pure chocola (> 70 % cacao) stimuleert de lever. Een stukje per dag doet goed.
  • Suiker beter vermeden kan worden slecht voor de spieren en je wordt er agressief van
  • 4 koppen koffie per dag is geen probleem
  • Alcohol is en blijft een gif voor het lichaam. Matig het gebruik dus, 2 dagen in de week géén alcohol drinken!
Extra vitamines in lente en herfst is goed voor Uw weerstand




Stofwisseling

Onze stofwisseling bepaalt wat we nodig hebben en niet de voedingsindustrie. De belangrijkste voeding bestaat uit:

Vlees. Jazeker, hoe komt u anders aan vit.B12?
Vis als bron voor de goede vetten (omega-3)
Groente
Fruit
Noten: gemengde, geen gebrande pinda’s